Plus-Kids' Blog



Konfirmation og konfirmationstøj

Hvad er det der sker for de producenter af konfirmationstøj? Hvorfor kan de ikke lave bare et mindre sortiment (gerne et større) til de mere buttede eller overvægtige børn?

Hvorfor er det lige, at de overvægtige børn skal straffes – endnu engang – når de igen – igen ikke kan få det samme som kammeraterne?

Altså Plus-Kids har jo tøj – til blå mandag – og til selve konfirmationen! Men kun hvis man ikke ønsker den samme type konfirmationstøj som resten af holdet. Vi har altså ikke de der brudekjolelignende outfits, som rigtigt mange piger ønsker sig til deres konfirmation. Og det gør mig ikke blot sur – det gør mig faktisk rasende!

Så tag da for pokker og tag faklen en eller anden producent og gå i spidsen med tøj i større størrelser. De buttede og overvægtige børn forsvinder ikke, fordi I vælger at ignorere dem.

Ja, ja, ja, det ville da være en skøn, skøn verden, hvis vi alle bare havde samme størrelse – løb 50 km om ugen – og ikke var en potentiel belastning af “verdens bedste sundhedssystem” – eller ville det? Der forekommer mig, at vores samfund, i takt med at det bliver mere og mere differentieret, råber på mere og mere ensretning. Vi skal helst ikke skille os ud, hverken på hud- eller hårfarve, på holdninger, tøjstil, livsstil eller udseende. Og de pæne er de tynde – de rigtigt tynde. Jeg er så træt af det efterhånden!!!

Jeg har faktisk kontaktet nogle producenter af konfirmationstøj – men har jeg fået noget ud af det? Hmm, gæt selv!!!

Nu må mine kunder hos Plus-Kids så klare sig med det sortiment, jeg kan diske op med her. Og jeg ville sådan ønske, jeg havde nogle rigtigt flotte konfirmationskjoler at tilbyde dem. Ikke fordi tøjet ikke er flot her – tværtimod – men endnu engang må de buttede børn skille sig ud fra kammeraterne. Og så til så vigtig en begivenhed som konfirmationen. Den betyder noget for mange børn/teenagere. Og det betyder noget for dem, at de ikke er anderledes – det er nok det tidspunkt i livet, hvor det er allermest vigtigt ikke at skille sig ud.

Kom ind i kampen tøjproducenter! Lad os få et større udvalg til de buttede og overvægtige børn og unge. Hjælp med at styrke deres selvværd og give dem en følelse af at være en del af fællesskabet!

Skriv et svar

