Plus-Kids' Blog



Årets Iværksætter 2011!!

Yes!!! Så fik vi den anerkendelse, vi havde håbet på, da Plus-Kids i går blev kåret som Årets Iværksætter 2011 her i Aarhus.

Det var en fin event på rådhuset her i byen, og der blev trykket hånd både med borgmester og andre honoratiores… 😉 Så fik man også oplevet det!

Men som jeg skrev sidst, så handler denne pris slet ikke om mig – og mine evner (eller manglen på samme) som iværksætter. Jeg ser denne pris som et skulderklap og en anerkendelse af, at buttede børn også har ret til smart og sejt tøj!!

For mig at se er det her også en vej ud af den tabuisering, der har været omkring de runde børn. Jeg har så ofte hørt omkvædet “kan de ikke bare tabe sig”! Ja, hvor ville verden da være skøn, hvis vi alle lignede Barbie og Ken (NOT!!). Men sådan er virkeligheden ikke. Vi mennesker findes i alle størrelser, farver og faconer – og det SKAL bare være sådan, at der er plads til os allesammen!

Det må være muligt at forholde sig til det her emne uden, at både børn og forældre skal føle sig stigmatiserede og forkerte. Jeg hører også tit, at den slags tøj jo ikke bliver efterspurgt og mine ører gløder nærmest… For jo, det bliver da efterspurgt, men alle kan jo blive trætte af at løbe butikkerne på dørene, når man bliver afvist gang på gang. Og ofte på ikke særligt venlige måder.

Børnene selv skal nok holde lav profil – de vil helst ikke lægges mærke til – og forældrene bliver også gang på gang skudt i skoene, at de er dårlige forældre (det ligger i hvert fald ofte i luften), så de slår også sjældent hårdt i bordet!

Men jeg håber, Plus-Kids – og denne opmærksomhed og anerkendelse – kan være med til at ændre på situationen.

Skriv et svar

