Plus-Kids' Blog



Tøj til store børn!

Hmm, børnetøj i store størrelser – det gode “gamle” emne – er der mon noget nyt under solen? Ikke nødvendigvis 🙂

Men jeg bliver dagligt mindet om, hvor svært det er for et lidt kraftigt barn at finde tøj, og senest var jeg i en fortvivlet situation, da en mor efterlyste bukser til sin søn. For jeg kunne ikke hjælpe! Og det er næsten det værste, jeg kan opleve.

Naturligvis har jeg stor forståelse for, at producenterne ikke kan producere tøj i alle mulige størrelser og faconer. Og tro mig, denne mor var også helt klar på, at det kunne blive nødvendigt at lægge benene op på bukserne. Men så er det jo bare, jeg bliver ked af det, når jeg dybest set helst ville kunne hjælpe med noget tøj, der virkeligt passede godt.

Langt de fleste, der henvender sig til Plus-Kids, kan få tøj, der passer ordentligt. Bukser, der sidder godt, har den rigtige længede osv., osv. Men der er altså også nogen, hvem ikke engang Plus-Kids kan hjælpe! Og hvem skal så hjælpe?

Og hvorfor er det lige, at producenterne ikke tilbyder os undertøj, nattøj, badetøj osv.? Nu har jeg lige fået at vide, at jeg ikke kan få skibukser med ekstra livvidde til næste år. Hvad skal man så gøre, hvis man skal på skitur og har et barn, der ikke kan passe standardstørrelserne? Jeg bliver både fortvivlet og rasende over situationen.

Hvad der mangler her, er en dyb forståelse af børns og forældres situation. Samt et ønske om at gøre noget ved det.

Jeg har sagt det før – men gør det gerne igen! Hovedparten af kunderne hos Plus-Kids er mere aktive end gennemsnitsdanskeren. De spiser også sundere. Jeg har kunder (børn), der motionerer 4-5 gange ugentligt inden for forskellige sportsgrene. Men deres facon er altså ikke, så de kan passe standardtøjet. Og de skal alligevel også være parat til fordømmende blikke på grund af deres udseende.

Hvad er det for en verden, vi lever i? Skal vi alle sammen  virkelig være ens? Bliver vi så lykkeligere mennesker?

Hmm, havde lige brug for at komme af med det her!!

 

 

Skriv et svar

