Plus-Kids' Blog



Sundhedsstyrelsen svigter overvægtige!

Yes, yes, yes … jeg kan næsten ikke få  armene ned!

Nu er det vist snart to år siden, jeg forsøgte at trænge igennem i pressen med kritik af Sundhedsstyrelsens kampagne målrettet børnene (En lettere barndom). Jeg kritiserede ikke mindst den tone af “det er jeres egen skyld”, der lå i kampagnen. Nu er der i dag i Politikken dette debatindlæg, hvor nogle af landets førende eksperter inden for overvægt, gør det samme … selvom deres fokus primært er på de voksne.

Hvor er det dog dejligt,at det endelig lykkes at få sat gang i den kritiske holdning til Sundhedsstyrelsen. For det gør mig rasende, at overvægtige (børn eller voksne) skal mødes med den holdning, at de “selv er ude om det”. Med den viden, vi i dag har om overvægt, er det simpelthen ikke i orden at lægge ansvaret på mennesker, der i forvejen har det svært og kæmper hver eneste dag!

Så tak til Politiken for dette debatlindlæg – tak til debattørerne – jeg venter nu spændt på reaktionerne.

 

 

Skriv et svar

