Plus-Kids' Blog



Generation XL – Til kamp mod kiloene

Så er det i aften, DR starter en ny dokumentarserie med fem overvægtige unge, der er startet på et behandlingsforløb på Holbæk Sygehus.

Jeg frygter lidt for vinklen i udsendelsen, men håber, at vi for engang skyld kan få et ægte og empatisk billede af, hvordan det er at være et overvægtigt barn i dagens Danmark. Jeg er helt enig i foromtalen, hvor de siger, at “det er et faktum, at overvægtige børn stigmatiseres”, og jeg håber, de selv vil undgå at gøre det samme … Frygter også lidt for de – formentlig uundgåelige – reaktioner fra de mennesker, der mener, “man bare skal tage sig sammen”.

Men det må komme an på en prøve – og jeg er positiv indtil videre og glæder mig til at se udsendelsen også selvom titlen “Generation XL” virker lidt foruroligende.

Læs her om Aftenshowets foromtale af udsendelsen: Til kamp mod kiloene.

Trackbacks & Pingbacks

Kommentarer

  1. Touche. Great arguments. Keep up the amazing spirit.

    | Svar Udgivet 3 years, 2 months ago


Skriv et svar

